Książka adresowana jest do dzieci pięcio-, sześcioletnich i ich rodziców.
Podpowiada, jak wspomóc dziecko, aby poprzez różne zabawy lepiej przygotowało się do pisania. Opiera się na moich doświadczeniach zdobytych podczas prowadzenia indywidualnej terapii i grupowych zajęć z dziećmi. Czytając uważnie opowiadania o przygodach Dorotki, znajdą Państwo wiele wskazówek dotyczących tego, jak podążać za dzieckiem w codziennych sytuacjach i usprawniać jego ręce. Każda przygoda jest propozycją do nabywania nowej umiejętności i utrwalania poprzedniej. Zabawy opisane w tle doskonalą motorykę rąk. Natomiast ćwiczenia wykonywane na kartkach, które Dorotka umieszcza w swoim albumie, ukazują, jak krok po kroku uczyć dziecko rysować i usprawniać grafomotorykę, zanim rozpocznie pisanie szlaczków i liter.
Jeśli dzieciom spodobają się przygody ich rówieśniczki, można zaproponować im kontynuowanie zabawy na podstawie komentarza znajdującego się pod każdym opowiadaniem.
Podpowiada, jak wspomóc dziecko, aby poprzez różne zabawy lepiej przygotowało się do pisania. Opiera się na moich doświadczeniach zdobytych podczas prowadzenia indywidualnej terapii i grupowych zajęć z dziećmi. Czytając uważnie opowiadania o przygodach Dorotki, znajdą Państwo wiele wskazówek dotyczących tego, jak podążać za dzieckiem w codziennych sytuacjach i usprawniać jego ręce. Każda przygoda jest propozycją do nabywania nowej umiejętności i utrwalania poprzedniej. Zabawy opisane w tle doskonalą motorykę rąk. Natomiast ćwiczenia wykonywane na kartkach, które Dorotka umieszcza w swoim albumie, ukazują, jak krok po kroku uczyć dziecko rysować i usprawniać grafomotorykę, zanim rozpocznie pisanie szlaczków i liter.
Jeśli dzieciom spodobają się przygody ich rówieśniczki, można zaproponować im kontynuowanie zabawy na podstawie komentarza znajdującego się pod każdym opowiadaniem.