"Strategia błękitnego oceanu. Wydanie rozszerzone" to książka dla przedsiębiorców, którzy mają dość morderczej walki z konkurencją. Jej autorzy przedstawiają odpowiedź na pytanie: jak stworzyć i zająć własny "błękitny ocean"?
Każdy, kto prowadzi przedsiębiorstwo, wie doskonale, że nie jest sam w swojej branży. Na rynku funkcjonuje wiele firm, z których każda chce odnieść sukces. Koniecznością jest zatem nieustanny rozwój, poszerzanie oferty, unowocześnianie procedur oraz obserwacja, co dzieje się u konkurencji. Rywalizacja jest wyniszczająca i wiele firm doprowadziła do upadłości. Te nisze rynku, w których takie zjawiska są na porządku dziennym, możemy nazwać "czerwonymi oceanami". Są one niebezpieczne, pełne raf i zdradliwych prądów. Łatwo trafić tu na sztorm, a każdy z nich może pociągnąć nas na dno. Czy nie lepiej zatem żeglować po spokojnym, błękitnym oceanie?
Autorzy książki "Strategia błękitnego oceanu" dowodzą, że jedynym sposobem pokonania konkurencji jest tak naprawdę zaprzestanie prób jej pokonania. Za przykład może posłużyć nam choćby historia Cirque du Soleil. Właściciele tego cyrku postanowili zerwać z dotychczasową tradycją i postawili na niezwykłe, bajecznie kolorowe i poetyckie przedstawienia łączące w sobie elementy cyrku i teatru. Ich grupą docelową stała się dorosła, wymagająca publiczność. Dzięki takiej strategii w dwadzieścia lat osiągnęli gigantyczny sukces finansowy; był to sukces, na jaki inne cyrki pracowałyby przez całe stulecie, bez jakiejkolwiek gwarancji na to, że faktycznie im się uda.
Cirque du Soleil w pełni zrealizował to, co określa się mianem "strategii błękitnego oceanu". "Błękitne oceany" rynku oferują niewykorzystaną dotąd przestrzeń oraz szansę na rozwój i, rzecz jasna, zyski. Niniejsza książka jest kompendium wiedzy o takiej właśnie strategii. Zawiera omówienia 150 posunięć strategicznych w 30 rozmaitych branżach. Autorzy opisują najciekawsze przypadki "żeglowania" po "błękitnych oceanach", które miały miejsce na przestrzeni ponad stu ostatnich lat. Mówią o tym, w jaki sposób stworzyć i zająć swój własny "ocean".
Dziesięć lat upłynęło od momentu, kiedy ta bestsellerowa książka po raz pierwszy ukazała się na rynku wydawniczym. Przez ten czas nagromadziło się wiele pytań i refleksji, jakimi czytelnicy dzielili się z autorami. Dlatego właściwe wydało się stworzenie kolejnego wydania książki, wzbogaconego o nowe treści.
Niniejsze wydanie zawiera między innymi:
* nową przedmowę pod tytułem "Pomocy! Mój ocean staje się czerwony",
* aktualizacje analiz omawianych przypadków,
* dwa zupełnie nowe rozdziały ("Wyrównanie" oraz "Odnowa"),
* rozszerzony rozdział "Pułapki czerwonego oceanu", w którym znajdziemy odpowiedzi na najbardziej nurtujące czytelników pytania.