Adele Faber

Zastanawiasz się, jak zbudować dobrą relację z dzieckiem? Pomimo starań wciąż czujesz, że wiele trzeba poprawić w funkcjonowaniu Twojej rodziny? A może jesteś nauczycielem i szukasz sposobów na dotarcie do swoich uczniów? Każdy kto szuka odpowiedzi na temat prawidłowej komunikacji z najmłodszymi, powinien sięgnąć po książki Adele Faber.

Wraz z Elaine Mazlish stworzyły doskonale uzupełniający się duet. Razem pracują nad swoimi publikacjami i wspólnie także prowadzą seminaria i warsztaty od... 30 lat, w różnych częściach świata. Adele urodziła się w Nowym Jorku w roku 1928. Uczyła się sztuki teatralnej na Queens College, a następnie nauk pedagogicznych na New York University. Zaowocowało to pracą w szkołach średnich, którą wykonywała przez osiem lat. W latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku zapoznała Elaine Mazlish. Obie miały potrzebę rozwoju swoich zdolności pedagogicznych, dlatego wspólnie wybrały się na spotkania prowadzone przez znanego psychologa dziecięcego, dr Haima Guinotta. Pod jego okiem przez dziesięć lat zdobywały wiedzę na temat komunikacji. Jak się później okazało, dało to świetne rezultaty.

Zarówno Adele, jak i Elaine wykorzystały zdobytą wiedzę w swoich rodzinach (obie mają po trójce dzieci). Przyniosło to wyraźną poprawę jakości życia rodzinnego. Bogate w doświadczenie i zachęcone powodzeniem postanowiły napisać książkę. W ten sposób powstała świetnie przyjęta lektura Wyzwoleni rodzice, wyzwolone dzieci. Za tę pozycję otrzymały nagrodę Christopher Award, uzasadnioną literackim wkładem w „afirmację najwyższych wartości duchowych człowieka.” Po tym sukcesie pojawiła się druga książka, która pobiła rekordy sprzedaży w wielu krajach. Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły, bo o niej mowa, została wydana w 1980 roku, a jej popularność nie słabnie aż do dnia dzisiejszego. Co pewien czas wznawia się ją w nieco odświeżonych wydaniach. Wśród innych, równie uznanych i popularnych tytułów znaleźć można: Rodzeństwo bez rywalizacji, Jak być rodzicem, jakim zawsze chciałeś być, Jak mówić żeby dzieci się uczyły.