Jeżeli planujesz założyć własną firmę, studiujesz nauki ekonomiczne, zarządzanie, prawo, marketing czy podobne kierunki, lub jesteś menedżerem w korporacji to dobrze zainwestowałeś, sięgając po tę książkę.
W odróżnieniu od wielu podobnych pozycji poradnikowych nie będę zanudzać teoretycznymi wywodami, nie będę przytaczać paragrafów i ustaw. Procedury urzędowe, wykłady profesorskie itp. pozostawmy na boku. Postaram się pokazać szereg zdarzeń i faktów zaczerpniętych z realiów biznesowego życia. Czysta praktyka, przykłady i wnioski. Taka treść, jak sądzę, pozwoli nam ugruntować pewne kanony postępowania, pewne prawidła, którymi przedsiębiorcy winni się kierować.
W codziennej pracy jestem doradcą i konsultantem biznesowym. Z racji mojego dość długiego, jak na polskie warunki, działania w prywatnym biznesie częstokroć spotykam się z prośbami, aby w pigułce przedstawić podstawy prowadzenia małej własnej firmy, zwykle usługowej.
Wykorzystując własne doświadczenia, zdarzenia, które wystąpiły w moich przedsiębiorstwach, ale również zaczerpnę z obserwacji cudzych zmagań, postaram się odpowiedzieć na pytanie, które często słyszę od moich klientów: „Chyba chcę prowadzić własny biznes. Nie mam pomysłu i nic nie wiem. Jak to zrobić?”
- Autor: Krzysztof Olbrycht
- Wydawnictwo Olbrycht Krzysztof
- Oprawa: Twarda
- Rok wydania: 2017
- Ilość stron: 264
- Stan: nowy, pełnowartościowy produkt
- Model: 9788375304435
- Język: polski
- Podtytuł: Praktyczny poradnik dla przedsiębiorców i adeptów biznesu
- ISBN: 9788375304435
- EAN: 9788375304435
- Wymiary: 15.0x21.0x2 cm
Recenzje książki Fortuny czar. Praktyczny poradnik dla przedsiębiorców i adeptów biznesu (1)
-
Recenzentus NotPospolitusOcena: 5/5Dodana przez Bogumił P. w dniu 2020-12-05Opinia potwierdzona zakupemRecenzja dotyczy produktu typu: książka
0 z 0 osób uznało recenzję za przydatnąGorąco polecam książkę Pana Krzysztofa Olbrychta. Wspaniała książka napisana przez przedsiębiorcę, doradcę podatkowego, rolnika, autora kilkudziesięciu publikacji o podatkach i przedsiębiorczości. To PRAKTYCZNE porady w najczystszej postaci, napisane przez człowieka, która zarabiał miliony, tracił je, otwierał i zamykał biznesy, ponosił porażki i podnosił się by grać dalej. Niesamowita. Czytałem ją z wielką atencją, zwłaszcza, że miałem WIELKĄ PRZYJEMNOŚĆ osobiście poznać autora, który nawiasem mówiąc jest skromnym i sympatycznym człowiekiem.
Koniecznie chcę się z Państwem podzielić genialnym fragmentem, z książki Pan Krzysztofa, który pokazuje jak kreatywny może być PR.
Załóżmy, że odbyły się zawody w biegu na 400 metrów z przeszkodami. Udział wzięło wyłącznie dwóch biegaczy: Leonid Breżniew oraz Jimmy Carter. Jak pamiętamy, Breżniew był schorowany (krążyły kawał, że „chodzi na baterię”), natomiast Carter to szczupły sprawny facet. Oczywiście Breżniew przegrywa ten bieg z kretesem. Media radzieckie podałby taki komunikat – dobrze sformułowany PR-owo: „Wczoraj w Moskwie odbyły się zawody polityków w biegu na 400 metrów. Wzięli udział: Leonid Breżniew – I Sekretarz Komunistycznej Partii Związku Radzieckiego oraz Jimmy Carter – Prezydent Stanów Zjednoczonych Ameryki. Towarzysz Leonid Breżniew zajął zaszczytne drugie miejsce, a Prezydent Jimmy Carter był przedostatni”. Czy skłamano? Chyba nie. I o to mniej więcej chodzi w „piarze”. Lepiej brzmi. Mój kom.: Dla mnie GENIUSZ.