Eurobusiness
5/5Gra Pozorów
5/5- Tytuł: Fantazja
- Rok wydania: 2017
- Czas gry: 15 min
- Wiek od: 6
- Minimalna ilość graczy: 2
- Maksymalna ilość graczy: 4
- Stan: nowy, pełnowartościowy produkt
- Model: 5907078169521
- Oryginalny tytuł: Fantazja
- EAN: 5907078169521
- Waga (g): 472
Recenzje
-
Recenzenckie Mistrzostwo ŚwiataOcena: 5/5Dodana przez Tomasz D. w dniu 2017-09-21Opinia użytkownika sklepuRecenzja dotyczy produktu typu: gra
1 z 1 osób uznało recenzję za przydatnąPięknie ilustrowana gra kafelkowa o budowaniu swojego małego królestwa. Prosta mechanika, śliczne widoczki, szybka gra warta uwagi rodzica przy zakupach. Moja recenzja na [Adres usunięty] gdzie każdego dnia opisuję inną grę, klocki lub zabawkę kreatywną - zapraszam i polecam ten produkt!
-
Recenzenckie Mistrzostwo ŚwiataOcena: 5/5Dodana przez Monika S. w dniu 2017-09-18Opinia użytkownika sklepuRecenzja dotyczy produktu typu: gra
0 z 0 osób uznało recenzję za przydatnąWyobraźcie sobie magiczną krainę, która została zniszczona przez złego czarnoksiężnika! Legendarne frakcję magów mogą odmienić losy Fantazji i odbudować wyniszczoną przez wojnę krainę. W tym celu należy wcielić się w potężnych Rzeźbiarzy Natury lub Inżynierów Światła. Cel szczytny, ale wygrywa ten, kto ma większą… Fantazję!
Fabuła gry bardzo mi się podoba, być może, dlatego, że jestem wielbicielką wszystkiego, co magiczne. „Fantazja” to kolejna gra kafelkowa, w jaką miałam okazję zagrać. Kto jeszcze nigdy nie zetknął się z taką formą gry, to spieszę z wyjaśnieniami. Gra kafelkowa to taka, w której nie ma planszy, kostki lub pionków. Są takie sytuację, w który gra jest pozbawiona wszystkich tych rzeczy i „Fantazja” jest właśnie tego przykładem. Gra składa się kafelków i kilku żetonów. Wydaję się, że jest to gra prosta i na swój sposób przewidywalna, jednak nic bardziej mylnego!
Piękne wykonanie, fabuła oraz barwne ilustracje robią wrażenie, jednak przebieg gry całkowicie mnie zaskoczył. Nie będę zagłębiała się w szczegóły i zasady gry, gdyż instrukcja w zrozumiały sposób wyjaśnia owe zasady. Cel gry jest jasny, lecz by wygrać należy trochę pomyśleć i poddać się wyobraźni. Losowość odgrywa tu pewną rolę, niemniej jednak duży wpływ na przebieg gry ma sam uczestnik rozgrywki i to od niego wiele zależy. Nie spodziewałam się tak wielu zwrotów akcji, co miło mnie zaskoczyło. Jest to gra dla 2 graczy i bardzo podoba mi się taka forma gry.
„Fantazja” potrafi zapewnić wieczór pełen wrażeń! Fabuł wciąga, a solidne wykonanie jest dodatkowym atutem. Jak najbardziej polecam fanom planszówek i miłośnikom magicznych przygód. 7/10! -
Recenzenckie Mistrzostwo ŚwiataOcena: 5/5Dodana przez Emilia T. w dniu 2017-08-16Opinia użytkownika sklepuRecenzja dotyczy produktu typu: gra
0 z 0 osób uznało recenzję za przydatnąGracze zasiadając do rozgrywki grają przy użyciu specjalnych kafelków i układając je budują różnorodne budynki. Mamy już w swoich zbiorach kilka gier opartych na podobnej zasadzie. Zaczyna się od jednego kafelka i gracze kolejno dokładają do niego swoje kafelki. "Fantazja", bo o niej mowa, oferuje graczom jednak wiele więcej. Budujemy Małe Budynki, Duże Budynki oraz Budynki specjalne, które posiadają wyjątkowe moce, zdobywamy Punkty Wyobraźni i bonusy, wykorzystujemy Mroczną Energię a to wszystko możliwe tylko w "Fantazji"...
"Fantazja" do dwuosobowa gra, w której gracze odbudowują zniszczoną baśniową krainę. Do tego celu każdy gracz otrzymuje po 27 kafelków, z których wyciąga losowo 6. Jeden staje się więc Rzeźbiarzem Natury, drugi wciela się w rolę Inżyniera Światła. Tak wyposażeni rozpoczynają grę ustawiwszy wcześniej na środku stołu kafelek Magicznego Zamku i w zasięgu obojga graczy żetony Mocy Budynków oraz Bonusu. Pierwszy gracz dokłada do Magicznego Zamku wybrany przez siebie kafelek (mały budynek, duży budynek lub układając go rewersem do góry zdobywa punkt wyobraźni) zwracając uwagę na ikonki rozmieszczone na jego bokach tak aby jedna z nich pasowała do tej, która znajduje się na sąsiadującym boku Zamku. Symboli takich jest 4: Ziemia, Powietrze, Woda i Ogień. Ikonki są jednak małe więc trzeba odrobinę wytężyć wzrok i grać w dobrze oświetlonym pomieszczeniu. Na koniec swojej tury gracz uzupełnia rękę o brakujące kafelki tak aby ich liczba wynosiła 6. Następnie drugi gracz przystępuje do gry, a ta kończy się ostatecznie gdy nie można wykonać już żadnej akcji z kafelkami.
Gra bardzo spodobała się mojej dziewięciolatce. Po 2-3 rozgrywkach opanowała doskonale zasady i gra zrobiła się płynna. Ze względu na to, że cała rozgrywka trwa jakieś pół godziny i mogą grać w nią tylko dwie osoby ograniczamy się zaledwie do jednej gry. Jak wspomniałam wcześniej mechanizm gry był nam poniekąd znany z innych gier choć oczywiście jest tu sporo elementów, które były nam dotąd nieznane i dlatego z przyjemnością zasiadamy do każdej kolejnej rozgrywki. Grając trzeba trochę pokombinować, uruchomić wyobraźnię, zaplanować. Dzięki mrocznej energii gra staje się emocjonująca gdyż w jednej chwili możemy stracić kilka ważnych kafelków i w efekcie czego zaczynać całą budowę od początku. Fajna jest też możliwość wznoszenia budynków na tych już istniejących i to nie tylko naszych ale także przeciwnika. My zyskujemy punkty a jednocześnie zasłaniając budynki przeciwnika pozbywamy ich jego.
Gra jest wydana solidnie i bardzo estetycznie. Budowle widniejące na kafelkach są po prostu fantastyczne, iście baśniowe. Grając gracze budują wspólnie niezwykłą baśniowa krainę, która naprawdę cieszy oko. Na pewno warto jest zagrać w tę grę i żaden z graczy nie będzie miał okazji ponarzekać na nudę. Jest idealna jako gra rodzinna i na pewno uprzyjemni graczom długie wieczory. Oczywiście polecam ;)