"Immersja" to opowieść fantastyczna, w której wraz z bohaterami cofamy się z czasów dominującej sztucznej inteligencji, tysiące lat wcześniej, aż przed naszą erę.
Obecnie nie możemy cofać się w przeszłość, ani wybiegać w przyszłość. Nigdy nie wiemy, co będzie nam dostępne w niedalekiej przyszłości. Książka "Immersja" właśnie stara się ukazać nam, jak taka podróż mogłaby przebiegać.
Ben jest pracownikiem instytutu badawczego i bierze obecnie udział w eksperymencie naukowym. Jego umysł ma wkroczyć w świat Fajstos, aż 1627 lat p.n.e. System AIAM, dzięki wpisaniu odpowiednich danych archeologicznych, potrafi stworzyć świat, jaki istniał wiele lat temu na Krecie.
Dla Bena będzie to niczym udział w najlepszej grze komputerowej. Co więcej! Tutaj może badać przeszłość wszystkimi zmysłami, a zdarzenia będa toczyć się w interakcji wirtualnego świata z nim, jako jednym z uczestników gry. Jednocześnie do danego świata wkraczają i inni uczestnicy: sportsmenka Arnike, wysłannik wojska John, agentka Kiri Nakai i wirtualni turyści. Wszystko miało przebiegać zgodnie z ustalonym z góry planem. Idylliczny świat, jak mogłoby się wydawać, powinien być bez żadnej skazy. Niestety, wszystko rozsypuje się w jednym momencie, kiedy na wyspie wybucha wulkan Thera (obecnie Santoryn). Wszystko co zostało zaplanowane, upada. Narasta strach, przerażenie i ciągłe pytanie: jak odróżnić fikcję od rzeczywistości? Na kim polegać, a z kim lepiej nie wchodzić w żadne układy?
"Immersja" to powieść wciągająca, pełna fantastycznych elementów i podróży w czasie. Czy bohaterom uda się stoczyć i wygrać tę nierówną walkę? Czy wrócą cali i zdrowi? Czy w ogóle dowiedzą się, jak wydostać się z tej pułapki czasu?
Cyberpunk Girls
4/5- Tytuł: Immersja
- Autor: Erick Pol
- Wydawnictwo Uroboros
- Oprawa: Miękka
- Rok wydania: 2018
- Ilość stron: 640
- Stan: nowy, pełnowartościowy produkt
- Model: 9788328047563
- Język: polski
- Nr wydania: 1
- ISBN: 9788328047563
- EAN: 9788328047563
- Wymiary: 13.5x20.0x3.6 cm
- Powiązane tematy: Czarny Piątek
Recenzje książki Immersja (2)
- Recenzenckie Mistrzostwo ŚwiataOcena: 5/5Dodana przez Zaczytana P. w dniu 2018-08-23Opinia użytkownika sklepuRecenzja dotyczy produktu typu: książka
0 z 0 osób uznało recenzję za przydatnąJest 2322 rok. Ben Atkins pracuje w Instytucie Historii Ziemi i Planowania Przyszłości nad projektem archeowizji tworzonej przez IAM. IAM to sztuczna inteligencja najnowszej generacji. Dla celów naukowych stworzono supergrę, tworzącą nieodróżnialną od rzeczywistości wirtualną przestrzeń, Maya Virtual Reality. Gracze angażują się w zachodzące zdarzenia jak w prawdziwe życie. Idealna projekcja, w której uczestniczy jedynie świadomość. Ben chcąc utrzymać stanowisko musi bezpośrednio zaangażować się w badania poprzez zanurzenie w MayaVR. Wchodzi do gry i przenosi się do Fajstos na Krecie w roku 1627 p.n.e. Ma to być fantastyczna przygoda, musi wczuć się w rolę i obserwować. Na miejscu spotyka Złotowłosą/Wilczycę, wojowniczkę i dowódczynię strażniczek, która bierze go pod opiekę. W grze bierze również udział Arnike, amazonka i kobieta sukcesu. Wszystko wygląda jak realny świat, jest rzeczywiste i namacalne. Niestety grą zaczyna interesować się coraz więcej osób, mających nieszczere intencje. Maya jest tak doskonałą iluzją rzeczywistości, że zmysły nie dostrzegają różnicy a rzeczy nierzeczywiste przekradają się do realnego świata. Tymczasem Matka Ziemia drży. Nadchodzi czas walki.
Chyba każdy skusiłby się propozycji przeniesienia się do alternatywnej rzeczywistości, supergry, malowniczego miejsca wyróżniającego się spokojem i harmonią. Jeżeli ktoś się wciąż waha to wątpliwości rozwiewa oferta bardzo dobrego zarobku. Ben i Arnike skuszeni propozycją nie do odrzucenia przenoszą się do wspaniałego Fajstos. W tym urokliwym miejscu mieszkańcy żyją w zgodzie z naturą i kochają Matkę Ziemię. Zasady są tam ściśle przestrzegane a zdanie Wyroczni jest najważniejsze. Nie można zapomnieć, że to tylko wirtualna rzeczywistość. Niestety w grę zaczyna ingerować coraz więcej osób, chaos i przemoc szybko się rozprzestrzeniają. Gracze zatracają się w niej całkowicie i nie sposób jest ich kontrolować. Dodatkowo granice pomiędzy grą a rzeczywistością mocno się zatapiają. Ben i Arnike czują się jakby całe ich życie było grą.
Przedstawiony w powieści świat został bardzo realnie przedstawiony. Przez niemal cały czas miałam wrażenie jakbym sama była elementem gry. Autor zachwyca barwnymi opisami i pozwala zaszaleć naszej wyobraźni. Wirtualny świat odgrywa ogromną rolę. Lekko przeraziła mnie wizja tak przedstawionej przyszłości przepełnionej robotyką. "Immersja" to powieść bardzo na czasie. Wszelkiego rodzaju gry opanowały świat Internetu. Młody gracz, zazwyczaj dziecko wchodzi w nowy, pełen przygód świat. Przeżywa je, będąc często jednym z bohaterów gry. Jego losy oraz losy innych bohaterów zależą od jego decyzji, wyborów, postępowania i pomysłów. Na pewno nie trzeba mówić jak negatywny wpływ mają one na naszą osobowość, łatwo to sobie wyobrazić. Wirtualność wkradła się w życie bohaterów powieści. Fikcja miesza się z rzeczywistością. Autor posługuje się bardzo prostym w odbiorze stylem. Tworzy barwne opisy, które działają na naszą wyobraźnię. Historia przez niego wykreowana wciąga od pierwszych stron. Ta debiutancka powieść to prawdziwe mistrzostwo. wszystko zostało dopracowane do perfekcji i idealnie ze sobą współgra. Emocjonuje, zaskakuje i czaruje. Świetny pomysł na fabułę, częste zwroty akcji, sympatyczni bohaterowie i nowoczesne technologie. Bardzo chętnie przeniosłam się razem z "Immersją" do innego świata i dałam się mu pochłonąć. Polecam!
[Adres usunięty] - Recenzenckie Mistrzostwo ŚwiataOcena: 4/5Dodana przez Justyna Z. w dniu 2018-08-04Opinia użytkownika sklepuRecenzja dotyczy produktu typu: książka
0 z 0 osób uznało recenzję za przydatnąBen jako jeden z pracowników Instytutu zostaje poddany całkowicie nowemu i innowacyjnemu projektowi, który według naukowców ma zmienić świat. Zaprojektowali grę, Maya Virtual Reality, która w momencie uruchomienia tworzy nieodróżnialną od rzeczywistości wirtualną przestrzeń, w której gracze poruszają się i żyją na całkiem innych zasadach. Ben z roku 2322 zostaje przeniesiony w przeszłość do starożytnego miasta Fajstos, gdzie musi się odnaleźć i wybadać strukturę oraz realność gry. Koordynuje się z tamtymi mieszkańcami, musi przyjąć ich zasady oraz sposób życia i wyglądu. Nie może się wyróżniać, ponieważ gra ciągle się toczy a ON jako badacz nie ma możliwości zatrzymania jej. Niestety sprawy komplikują się i przybierają niebezpieczny kierunek, gdy do innowacyjnej gry wkraczają nowi, zupełnie niekontrolowani gracze, którzy zaczynają wprowadzać swoje zasady. Od tej pory wszystko się zmienia, a świat wirtualny zaczyna przeplatać się ze światem realnym.
Książka ta to opowieść o niedalekiej i mimo wszystko, prawdopodobnej przyszłości. Autor ogromny nacisk postawił na wirtualny świat, który w tej powieści ogrywa główną rolę i to wokół niego wszystko się kręci. Gra stworzona na potrzeby książki opisana jest w realistyczny, wciągający i niezwykle ciekawy sposób. Jest to świetny pomysł i innowacyjna idea, szczególnie w obecnym świecie, gdzie gry i internet odkrywają sporą rolę w życiu większości osób. Wirtualność wkradła się w nasze życie i przejęła wiele jego aspektów, co autor przedstawił na kartach tej powieści i opisał możliwe tego konsekwencje pod postacią eksperymentu badawczego Instytutu ukazanego w powieści.
Świat przedstawiony w owej powieści, a dokładniej w grze, której poświęcona jest większość książki, został przedstawiony bardzo dokładnie i realistycznie. Miasto Fajstos, mieszkający tam ludzie, obyczaje, stroje, wyrocznie... większość z tych miejsc i cech naprawdę miało miejsce wiele lat temu na Krecie. Autor bardzo przyłożył się do opisu tego świata a z tego co udało mi się znaleźć w odmętach internetu dowiedziałam się, że osobiście podróżował po wszystkich tych miejscach, aby opisywane przez niego miejsca były jak najdokładniejsze.
To pierwsza książka o takim charakterze, jaką miałam okazję przeczytać. Pomimo, że powieść ta była sporych rozmiarów (600 stron), to czytało mi się ją niezwykle szybko i sprawnie. Poczułam się, jakbym sama znalazła się w takiej grze i spontanicznie podejmowała najróżniejsze decyzje, najmądrzejsze i najbezpieczniejsze dla mnie w danej chwili. Autor rewelacyjnie opisał przebieg gry i idee przyszłości, która może nie mieć pozytywnych skutków na fali internetu i wciągających gier. Niemniej jednak cała ta historia wykreowana została wspaniale, a emocje bohaterów zostały przelane na papier książki, przez co ja sama, jako czytelnik, odczuwałam każdą dawkę emocji i wraz z bohaterami oglądałam się przez ramię na potencjalne niebezpieczeństwo czyhające w Fajstos.
"Immersja" to debiut, a do takich książek często podchodzę z pewną obawą i dozą wyrozumiałości. Tym razem było podobnie, jednak teraz wydaje mi się, że nie było to potrzebne, ponieważ autor sprostał zadaniu i świetnie wykreował tą niecodzienną historię. Wydarzenia były spójne, świat przedstawiony niezwykle realny i dokładny, a bohaterowie nieustraszeni. Za minus mogę uznać jedynie przydługie opisy i niepotrzebne komentarze, jednak nie krytykuję tego, ponieważ autor mógł mieć dokładnie taki cel, aby jeszcze lepiej zapoznać czytelnika z owym światem. Cała opowieść była emocjonująca, wciągająca i zaskakująca. Przedstawiła ciekawą ideę przyszłości i mimo wszystko, dała do myślenia.