Przywództwo w akcji, czyli efektywnie zarządzaj poprzez rozmowę!
“Jeden na jeden odważne rozmowy z pracownikami” to poradnik o tym, jak być empatycznym liderem i w efektowny sposób porozumiewać się ze swoimi pracownikami!
Jak się okazuje rozmowa wcale nie jest taka prosta, jak mogłoby się nam wydawać. A szczególnie taka, która dotyczy pracownika i pracodawcy! O rozmowach menedżerskich i poradach w ich zakresie przeczytamy w “Jeden na jeden odważne rozmowy z pracownikami”.
Pozycję napisały doświadczone trenerki i konsultantki, które od 2005 roku wspierają liderów w budowaniu efektywnych zespołów. W końcu nie da się być prawdziwym i najlepszym przywódcą, jeśli nie będziemy odpowiednio wydawać poleceń i reagować na pytania. Otrzymujemy praktyczne wskazówki i opisy doświadczeń liderów, które pomogą nam lepiej zrozumieć teoretyczne zagadnienia. Dowiemy się, na czym polega tak właściwie bycie empatycznym liderem, jak dawać odważną informację zwrotną ukierunkowaną na zmianę i jak pracować z własnymi obawami! Bycie liderem wcale nie jest proste. A szczególnie takim, którego inni słuchają chętnie i z szacunkiem!
“Jeden na jeden odważne rozmowy z pracownikami” pokazuje nam, w jaki sposób rozmawiać, aby obie strony były zadowolone i poczuły się wysłuchane. Dowiesz się także, jak wpływać na pracownika, gdy przyjmuje postawę:
-
Daj mi, daj mi...
- awans,
- podwyżkę,
- szkolenia,
- ekskluzywne warunki pracy.
- Postaraj się lepiej mną zarządzać.
- Dbaj o mnie.
- Nie przeszkadzaj mi w pracy.
Wyjątkowym elementem książki "Jeden na jeden" jest transkrypcja i praktyczna analiza ośmiu dialogów pomiędzy liderem i pracownikiem, dla których tłem jest model Talent Review. Dowiesz się, dlaczego prezentowane rozmowy nie działają, choć niektóre z nich wykorzystują obiegowe narzędzia, oraz poznasz nowe możliwości bardziej skutecznego działania. Poza opisami problemów i komentarzami do dialogów w książce znajdziesz też studia przypadku, ćwiczenia służące autorefleksji i konkretne, praktyczne narzędzia do wdrożenia w pracy lidera, które pozwolą ci przekuć codzienne, trudne rozmowy z pracownikami w rozwój.
O autorach
Inga Bielińska, partner zarządzający i założycielka Value Plus, gdzie odpowiada za relacje z klientami i superwizje zespołu. Aktywna zawodowo od 17 lat. Zajmuje się rozwijaniem liderów w organizacjach poprzez programy coachingowe, mentoringowe i szkoleniowe. Jest certyfikowanym coachem ICF (PCC), certyfikowanym mentor coachem ICF i trenerem inspirowanym Non-Violent Communication. Wykładowca poznańskich uczelni. Zrealizowała ponad 1500 godzin coachingowych (coaching menedżerski, kreatywności, zespołów) i dwa razy tyle pracy trenerskiej. Pracowała dla branż: nowoczesnych technologii IT, wydawniczej, produkcyjnej, turystycznej.
Zofia Jakubczyńska, trener i menedżer pracujący z klientami w obszarze business development. Z wykształcenia socjolog ze specjalizacją w komunikacji społecznej. Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego, Szkoły Coachingu Grupowego Trop, Szkoły Trenerów Biznesu Moderator. Aktywna zawodowo od 17 lat. Od początku swojej kariery zawodowej związana jest z działami sprzedaży i HR. Od 2006r. prowadzi szkolenia z zakresu zarządzania i przechodzenia przez zmiany, przywództwa i osobistej efektywności, kierowania pracą zespołów, rozwiązywania konfliktów. Zrealizowała ponad 500 godzin coachingowych i ponad 4600 godzin szkoleniowych dla klientów biznesowych.