"Karty pracy z ćwiczeniami korekcyjno-kompensacyjnymi" to nowa publikacja Magdaleny Hinz, zawierająca pakiet ćwiczeń mający na celu zneutralizowanie najczęstszych problemów, z którymi zmierzyć muszą się uczniowie pierwszych klas szkół podstawowych. Książka może być bardzo przydatna zarówno dla rodziców takich dzieci, jak i dla nauczycieli prowadzących z nimi specjalne zajęcia.
Obecnie w szkole podstawowej zwraca się uwagę na wiele aspektów, których próżno byłoby szukać jeszcze dziesięć lub dwadzieścia lat temu. Dzięki rozbudowanej profilaktyce częściej wykrywa się u dziecka pewne problemy, dzięki czemu łatwiej później wyeliminować je w toku specjalnie przygotowanego programu. Jednym z jego elementów są specjalne zajęcia wyrównawcze, mające pomóc uczniom, którzy z różnych powodów radzą sobie w szkole gorzej niż inni, pokonać trudności i doskoczyć do poziomu rówieśników.
Karty pracy w opracowaniu Magdaleny Hinz składają się z ćwiczeń podzielonych na sześć działów tematycznych. Każdy z nich zawiera zadania mające pokonać zaległości w konkretnej dziedzinie nauczanej w szkołach na elementarnym poziomie. Są to kolejno: sprawność manualna, grafomotoryka (umiejętność rysowania i stawiania kształtnych liter), percepcja wzrokowa (zdolność do rozpoznania i różnicowania bodźców wzrokowych), percepcja słuchowa (analogicznie do wzrokowej, ale dotycząca bodźców słuchowych), pisanie oraz czytanie. Karty pracy będą przydatnym narzędziem dla rodziców do pracy ze swoimi dziećmi w domu, ale mogą stanowić także przydatną inspirację dla nauczycieli prowadzących specjalne zajęcia wyrównawcze w szkołach.
Magdalena Hinz od wielu lat specjalizuje się w przygotowywaniu ćwiczeń wyrównujących dla uczniów pierwszych klas szkół podstawowych. Jest autorką i współautorką bardzo wielu publikacji dotyczących tych zagadnień. Wieloletnie doświadczenie pozwala wierzyć, że opracowane przez nią metody są skuteczne i będą w stanie pomóc dziecku mierzącemu się z tego typu problemami.
Obecnie w szkole podstawowej zwraca się uwagę na wiele aspektów, których próżno byłoby szukać jeszcze dziesięć lub dwadzieścia lat temu. Dzięki rozbudowanej profilaktyce częściej wykrywa się u dziecka pewne problemy, dzięki czemu łatwiej później wyeliminować je w toku specjalnie przygotowanego programu. Jednym z jego elementów są specjalne zajęcia wyrównawcze, mające pomóc uczniom, którzy z różnych powodów radzą sobie w szkole gorzej niż inni, pokonać trudności i doskoczyć do poziomu rówieśników.
Karty pracy w opracowaniu Magdaleny Hinz składają się z ćwiczeń podzielonych na sześć działów tematycznych. Każdy z nich zawiera zadania mające pokonać zaległości w konkretnej dziedzinie nauczanej w szkołach na elementarnym poziomie. Są to kolejno: sprawność manualna, grafomotoryka (umiejętność rysowania i stawiania kształtnych liter), percepcja wzrokowa (zdolność do rozpoznania i różnicowania bodźców wzrokowych), percepcja słuchowa (analogicznie do wzrokowej, ale dotycząca bodźców słuchowych), pisanie oraz czytanie. Karty pracy będą przydatnym narzędziem dla rodziców do pracy ze swoimi dziećmi w domu, ale mogą stanowić także przydatną inspirację dla nauczycieli prowadzących specjalne zajęcia wyrównawcze w szkołach.
Magdalena Hinz od wielu lat specjalizuje się w przygotowywaniu ćwiczeń wyrównujących dla uczniów pierwszych klas szkół podstawowych. Jest autorką i współautorką bardzo wielu publikacji dotyczących tych zagadnień. Wieloletnie doświadczenie pozwala wierzyć, że opracowane przez nią metody są skuteczne i będą w stanie pomóc dziecku mierzącemu się z tego typu problemami.