Umiejętność porozumiewania się z drugim człowiekiem jest niezbędna, aby komfortowo funkcjonować w każdej sferze życia: w związku, rodzinie czy pracy. Jak skutecznie prowadzić dialog z innymi ludźmi, uczy Beata Kozyra w książce "Komunikacja bez barier. Jak rozumieć i być rozumianym".
Autorka podkreśla znaczenie języka porozumiewania się dla konstruowania wartościowych relacji społecznych. Wskazuje błędy, które popełnia każdy z nas w kontaktach z partnerem, członkiem rodziny, przełożonym czy podwładnym. Podpowiada, jak ich uniknąć, a przy tym zachować szacunek do siebie, jednocześnie okazując go interlokutorowi.
Książka została wzbogacona bogatą gamą przykładów zachowań komunikacyjnych inspirowanych codziennymi sytuacjami życiowymi oraz wieloma ćwiczeniami i testami. Publikację ubarwia prowadzony przystępnym językiem wywód, nasycony dowcipnymi anegdotkami. Całość jest okraszona interesującym materiałem ilustracyjnym.
Opinie o książce
Żadna pojedyncza konwersacja na gwarantuje zmiany ścieżki kariery, firmy, relacji czy życia, każda pojedyncza rozmowa MOŻE to uczynnić.
Susan Scott
Jak mówić, by inni nas słuchali? Jak słuchać, by inni nam mówili? Te pytania zadajemy sobie od dawna, bo nikt nie ma wątpliwości, jak wielka jest moc porozumienia i destruktywna siła nieporozumień - na szczęście przybywa nam wiedzy na temat komunikacji - a ta książka jest świetnym, praktycznym przewodnikiem dla każdego z nas.
Jacek Santorski , założyciel Akademii Psychologii Przywództwa
Jeżeli podkreślimy rolę komunikacji w stosunkach biznesowych, a tym zagadnieniem w tej książce byłem szczególnie zainteresowany - to warto zadać sobie pytanie, czy komunikacji można się nauczyć, czy też skazani jesteśmy na kod zapisany w genach. W tym zakresie zgadzam się z opinią, którą wygłosił Brian Tracy, że "komunikacja to umiejętność, której można się nauczyć". To jak jazda na rowerze, czy pisanie na maszynie. Jeśli tylko nad nią popracujesz, możesz bardzo szybko poprawić jakość każdej części swojego życia". Mając to na uwadze tym bardziej polecam omawianą książkę, bowiem stanowi ona znakomity podręcznik do nauki komunikacji pomiędzy ludźmi.
Przemysław Trawa, Prezes Zarządu Międzynarodowe Targi Poznańskie
O autorce
Beata Kozyra to z wykształcenia informatyk i ekonomista. Ma dyplom MBA szczecińskiej Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu oraz świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. Prowadzi liczne warsztaty z zakresu biznesu oraz jest prezesem Polskiej Izby Przemysłu Targowego. Książkę "Komunikacja bez barier. Jak rozumieć i być rozumianym" zilustrowała Kate Bauer - artystka plastyczka i fotografka o uznanym dorobku.