O ile literatura bywa reklamowana, o tyle reklama zwykle nie bywa interpretowana. Gdyby wymagała objaśnienia sensu, straciłaby z oczu cel, dla którego powstała. Można sobie wyobrazić taki skrajny przypadek transgresji między literaturą i reklamą, kiedy ta pierwsza powstaje jako świadomy, zaplanowany komunikat reklamowy, a druga niczego nie reklamuje, pozornie nie ma więc sensu, i dopiero odczytanie w szeregu lub cyklu kolejnych epizodów kampanii promocyjnej nadaje jej znaczenie i naprowadza odbiorcę na jej pierwotny ślad. Paradoksalnie reklama bez słów, artystyczny spot filmowy oparty na scenariuszu, który jest pogłosem lub poświatą treści przemycanych uprzednio przez literaturę, najbardziej ją przypomina. Niniejsza praca sięga po przypadki znanych artystycznych spotów reklamowych, z których część ma charakter spotów wizerunkowych i była nagradzana na festiwalu w Cannes. Ich wspólną cechą jest miejsce wytworzenia, czyli niemieckie agencje reklamowe, lub produkt albo zleceniodawca, który również pochodzi z Niemiec. Takie zawężenie analizy nie oznacza, że niemiecka reklama wizerunkowa różni się od reklam produkowanych na świecie, ale pozwala utrzymać w ramach i uporządkować wiedzę na temat możliwych, domniemanych, a czasem oczywistych zależności pomiędzy literaturą danego kraju a utrwalonymi w nim normami promocji i marketingu. Tomasz Małyszek jest profesorem w Instytucie Filologii Germańskiej Uniwersytetu Wrocławskiego. W Zakładzie Literatury Niemiec po 1945 roku bada zależności między dziełami literackimi i innymi rodzajami sztuki oraz współczesną prozę niemiecką. Zajmuje się również działalnością translatorską. Opublikował do tej pory jedenaście książek, w tym trzy powieści, m.in. Światło i cień (Warszawa 1996) oraz Krainę pozytywek (Warszawa 2001), osiem monografii w języku polskim i niemieckim, m.in. Romans Freuda i Gradivy. Rozważania o psychoanalizie (Wrocław 2002), Wassermaler und Hungerkünstler. Kunst als Ding und Körper in der Literatur (Berlin 2010), Światłopisanie. Film niemiecki 1895–2010 (Wrocław 2013), Die verschwundene Grenze zwischen Leben und Tod im Spiegel der heutigen Literatur (Wrocław 2016) oraz wiele artykułów naukowych. Za swoje dokonania został uhonorowany prestiżowymi stypendiami Fundacji Alexandra von Humboldta oraz Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej.
Warto zwrócić uwagę na...
Publikacja porusza istotny problem badawczy i polityczny, jakim jest współpraca trzech państw: Polski, Niemiec i Francji w ramach Trójkąta Weimarskiego w latach 1991-2021. Monografia pogłębia zakres dotychczasowej wiedzy o Trójkącie Weimarskim, jego genezie i działalności. W interesujący i...
dodaj do schowka
Do koszyka
54,60 zł
Książka stanowi oryginalne, bogate i wieloaspektowe opracowanie tematu, który do tej pory nie był przedmiotem monograficznego ujęcia z językoznawczej perspektywy. Praca autorstwa Patrycji Pałki lukę tę w znakomity sposób wypełnia. [ ] Niewątpliwie bardzo mocnym atutem pracy jest zgromadzony przez...
dodaj do schowka
Do koszyka
65,00 zł
Autorka jest ekspertem w dziedzinie niemieckiego systemu szkolnictwa. Wiele z przedstawionych rozwiązań prawno-organizacyjnych można zastosować w rodzimych warunkach. Z tego punktu widzenia książka autorstwa Magdaleny Zapotocznej jest zbiorem właściwie opisanych i udokumentowanych "dobrych...
dodaj do schowka
Do koszyka
42,29 zł
Czy wydatki ponoszone na telewizyjną reklamę polityczną mają sens? Czy reklama jest w stanie zmienić wizerunek kandydata? W przypadku jakich kandydatów zmiana ta jest bardziej prawdopodobna? Które grupy elektoratu są bardziej podatne na działanie telewizyjnych spotów wyborczych? - te i inne pytania...
dodaj do schowka
Do koszyka
50,74 zł
Książkę tworzą dwie równolegle opowiadane historie, rozgrywające się na lewicowych i prawicowych biegunach niemieckiej polityki i kultury. Na jednym z tych biegunów znajduje się dorobek Harry'ego Rowohlta, urodzonego w 1945 roku, na drugim zaś twórczość Caspara von Schrenck-Notzinga, który...
dodaj do schowka
Do koszyka
25,41 zł
O ile literatura bywa reklamowana, o tyle reklama zwykle nie bywa interpretowana. Gdyby wymagała objaśnienia sensu, straciłaby z oczu cel, dla którego powstała. Można sobie wyobrazić taki skrajny przypadek transgresji między literaturą i reklamą, kiedy ta pierwsza powstaje jako świadomy,...
dodaj do schowka
Do koszyka
9,26 zł
Szczegóły
- Autor: Tomasz Małyszek
- Wydawnictwo Universitas
- Oprawa: Miękka
- Rok wydania: 2018
- Ilość stron: 248
- Stan: nowy, pełnowartościowy produkt
- Model: 9788324234479
- Język: polski
- Nr wydania: 1
- ISBN: 9788324234479
- EAN: 9788324234479
- Wymiary: 13.5x20.5x1.5 cm
Recenzje
Wybrane bestsellery
W świecie rządzonym przez obdarzonych mocami Elitarnych Zwyczajna dziewczyna ze slumsów staje przed wyzwaniem, jak przetrwać.W królestwie Ilyi Zwyczajni skazani są na banicję lub śmierć. Ich niedobitki ściga Kai, brat następcy tronu, od dziecka szkolony na Egzekutora. W czasie jednej z takich akcji...
dodaj do schowka
Do koszyka
42,83 zł
Książeczka "Warzywa" to kolejna już pozycja w dobrze znanej serii "Pierwsze słowa Akademii Mądrego Dziecka". Tym razem mały czytelnik poznaje różne warzywa oraz ich kolory. Dowiaduje się, że pomidory są czerwone i rosną na krzakach, a różowe buraczki – w ziemi. W książeczce znajdzie też inne...
dodaj do schowka
Do koszyka
18,49 zł
Wysoko na zamglonym zboczu góry dwie pandki rude żyją szczęśliwie ze swoją mamą. Obiecały jej, że nie będą same oddalać się od domu. Jednej pandce wystarczy przytulne gniazdo na drzewie, ale jej siostrzyczka jest wszystkiego bardzo ciekawa. Marzy, by zwiedzać świat. Pewnego dnia, nie mówiąc nic...
dodaj do schowka
Do koszyka
25,99 zł
Czy żeby z nijakiej cieciorki stać się fajną, trzeba nosić ciemne okulary? A może chodzi o sposób mówienia? Lub ciuchy? Żel na włosach? Nie? No więc o co? Ta mądra, pozytywna, a przy tym zabawna i wielopoziomowa opowieść o Cieciorku, który chciałby należeć do paczki popularnych kumpli, to sposób na...
dodaj do schowka
Do koszyka
20,99 zł
Przenieś się w czasy angielskiej rewolucji przemysłowej i wciel się w jednego z przedsiębiorców, którzy rywalizują o dominację na rynku w Birmingham i w regionie West Midlands. Rozwijaj swoje imperium przemysłowe poprzez budowę kanałów i kolei, a także uruchamianie i unowocześnianie rozmaitych...
dodaj do schowka
Do koszyka
244,99 zł
„Kicia Kocia zostaje policjantką” to kolejna książka w bestsellerowej serii o Kici Koci autorstwa Anity Głowińskiej. Kicia Kocia przeżyła z mamą niesamowitą przygodę podczas drogi powrotnej ze sklepu: interwencję prawdziwego policjanta. Sprawdź, czy pan policjant chciał aresztować Kicię Kocię!...
dodaj do schowka
Do koszyka
7,43 zł