In general, when we think about media, and especially mass media, we seldom associate them with economy. Meanwhile, the freedom of communication is closely related to the fi nancing sources. The Americans say: “he who pays the piper calls the tune.” In the modern world, it is diffi cult to establish who pays and what they actually pay with. Very few of us realize that the currency we pay for the consumption of media is our attention. Milton Friedmann, a Nobel Prize laureate, justly stated that “there is no such thing as a free lunch.” This book proves it clearly. Its content is the elaboration of the thought by one of the most prominent researchers of this fi eld, prof. Alan B. Albarran, who postulated that the research on economics of media should be holistic. The University of North Texas professor most accurately defi nes the notion of “media economics”, which is “the study of how media fi rms and industries function across different levels of activity (e.g., global, national, household, etc.) in tandem with other forces (e.g., globalization, regulation, technology, and social aspects) through the use of theories, concepts, and principles drawn from macroeconomic and microeconomic perspectives” [A.B. Albarran, The Media Economy, Routledge, New York 2016, p. 3]. In this book, we strive to meet these postulates, in the hope of making a contribution to the understanding of the interpenetration of media and economy, as well as to the illustration of its Polish specifi city.
Szczegóły
- Autorzy: Bogusław Nierenberg, Marek Łuczak, Marzena Barańska, Jerzy Gołuchowski, Aleksandra Pethe, Marquardt
- Ilość stron: 202
- Oprawa: Miękka
- Rok wydania: 2018
- Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN
- Stan: nowy, pełnowartościowy produkt
- Model: 9788301192372
- EAN: 9788301192372
- ISBN: 9788301192372
- Język: angielski
- Wymiary: 16.5x23.5x1 cm
Recenzje
Warto zwrócić uwagę na...
Dziś życie wielu ludzi - biorąc pod uwagę czas, jaki poświęcają na konkretne aktywności - toczy się także w świecie wirtualnym. Dlatego Kościół, głosząc słowo Boże, nie może zaniedbywać tej rzeczywistości. Choć oczywiście nic nie zastąpi osobistego przekazu słowa Bożego i spotkania twarzą w twarz...
dodaj do schowka
Do koszyka
18,99 zł
Do rąk czytelników oddajemy książkę W świecie aksjologii, polityki i kultury. Studenci wobec mediów (na podstawie badań empirycznych), która jest owocem eksploracji przeprowadzonych przez pracowników Katedry Dziennikarstwa Ekonomicznego i Nowych Mediów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. O ile...
dodaj do schowka
Do koszyka
11,40 zł
W książce zaprezentowano możliwości doskonalenia organizacji w oparciu o modele semantyczne. Pokazano rolę semantycznego modelowania organizacji w dokumentowaniu rozwiązań informatycznych oraz podejmowaniu decyzji dotyczących ich rozwoju zgodnie z modelami rozwoju organizacji. Przedstawiono...
dodaj do schowka
Do koszyka
30,00 zł
W „(KO)medii" pojawia się wielu bohaterów: dziennikarzy, polityków, teologów, celebrytów, blogerów, kontestatorów władzy, uczestników cyfrowego obiegu treści. Autorzy monografii koncentrują się na problematyce współczesnych mediów, uwzględniając szeroki zakres tematyczny, m.in. misję mediów...
dodaj do schowka
Do koszyka
90,25 zł
(...) Wokół relacji pomiędzy kulturą a mechanizmami rynkowymi narosło wiele mitów. Najogólniej rzecz ujmując można wyróżnić dwa przeciwstawne ujęcia problemu: rynkowe i antyrynkowe. Zwolennicy pierwszej opcji są przekonani, że rynek jest najskuteczniejszym remedium na wszelkie problemy, równowaga...
dodaj do schowka
Do koszyka
62,70 zł
e-ISBN: 978-83-233-8728-2 Autor podjął ambitny trud opisania i zanalizowania procesu zarządzania mediami w ujęciu systemowym. Jego książka ma charakter pionierski na gruncie polskim, gdzie ten obszar funkcjonowania mediów jest stosunkowo słabo penetrowany, choć prof. Nierenberg należy do grona...
dodaj do schowka
Do koszyka
35,91 zł
Bestsellery - Książki i podręczniki akademickie
Wybrane bestsellery
Barwne i odpowiednie dla dziecka ilustracje, ciekawa tematyka oraz zabawne wierszyki o bohaterach książeczki połączone z zabawą w dotykanie futerek i innych puchatych elementów. Sensoryczna książeczka do stymulowania zmysłów malucha to sposób na udaną zabawę i rozwój dziecka.
dodaj do schowka
Do koszyka
25,30 zł
Tata Oli bardzo chce, aby dziewczynka zaczęła grać w piłkę nożną, i Ola się zgadza. Okazuje się, że naprawdę ma talent. Niestety, tata angażuje się w grę córki nieco za bardzo: kupuje strasznie dużo sprzętu, kibicuje głośniej niż pozostali rodzice i ingeruje w taktykę trenera. A przed drużyną Oli...
dodaj do schowka
Do koszyka
25,29 zł
Wydanie Makbeta kompletne bez skrótów i cięć w treści. W tym wydaniu znajdziesz odpowiedzi na pytania z podręcznika - „pewniak na teście”, czyli wskazanie zagadnień, które zwykle pojawiają się w pytaniach z danej lektury we wszelkich testach sprawdzających wiedzę, a także w podręcznikach i na...
dodaj do schowka
Do koszyka
9,14 zł
Ciała
5/5
Jak oddać paraliżujący strach towarzyszący niechcianej ciąży i potajemnej aborcji? Jak opisać nastoletni seks, który bywa źródłem wolności, ale i upokorzenia? I jak sportretować rozkoszną władzę nad młodszym o trzydzieści lat kochankiem? „Liczy się nie to, co się zdarza, lecz to, co robimy z tym,...
dodaj do schowka
Do koszyka
29,64 zł
Kontynuacja Fourth Wing, bestsellerowej serii Empireum. Najlepsze romantasy 2023 roku według Goodreads! Wszyscy spodziewali się, że Violet Sorrengail umrze w trakcie pierwszego roku w Uczelni Wojskowej Basgiath. Jednak Odsiew był zaledwie pierwszym testem mającym na celu pozbycie się kadetów o...
dodaj do schowka
Do koszyka
71,99 zł
NATYCHMIASTOWY NUMER JEDEN NA LIŚCIE BESTSELLERÓW "NEW YORK TIMESA" Oprah Winfrey i Arthur C. Brooks - profesor Harvardu, który zawodowo zajmuje się badaniem szczęścia - dają ci do ręki sprawdzony przepis na lepsze życie. Jeśli czujesz, że nie jesteś tak szczęśliwy, jak chciałbyś być, to ta książka...
dodaj do schowka
Do koszyka
34,99 zł