Poradnik, który pomoże Ci być w pełni efektywnym na stanowisku menedżera firmy.
Zobacz, co robić, by osiągnąć sukces w każdej sytuacji.
"Menedżer skuteczny" to publikacja traktująca o rozwoju menedżera, który ma za zadanie skutecznie działać w każdej sytuacji. To dzięki jego roli organizacja może się prężnie rozwijać i osiągać sukcesy. Ludzie zajmujący to stanowisko muszą więc pracować nad tym, by być jak najbardziej efektywnymi w swojej pracy. W ten sposób udaje się mierzyć wysoko, a także motywować wszystkich naokoło, by także sięgali po to, co do tej pory uważali za nieosiągalne.
Z publikacji czytelnik zaczerpnie wiedzę na temat tego, jak skutecznie zarządzać firmą, a także zasobami ludzkimi. Autor przekonuje, że trzeba odnaleźć klucz do efektywności i żadne starania ani wytężona praca nie zastąpią odpowiedniego podejścia do sprawy. Trzeba wiedzieć, jak się zachowywać, co robić, by stawać się potrzebnym i skutecznym. W książce można przeczytać o każdej z tych rzeczy, zostały one również bardzo szczegółowo opisane. Sama efektywność na szczęście wchodzi w nawyk i staje się częścią menedżerskiego życia.
Od autora
Nie chodzi o to, aby robić wszystkie rzeczy we właściwy sposób.
Chodzi przede wszystkim o to, aby robić właściwe rzeczy.
***
Dla osiągnięcia sensownej efektywności nie wystarczy być inteligentnym, ciężko pracować i znać się na rzeczy. Efektywność to coś odrębnego, coś innego. Ale nie wymaga ona jakiegoś specjalnego daru, specjalnych talentów czy specjalnego treningu. Nie wymaga – w przypadku menedżera – czegoś specjalnie skomplikowanego. Na efektywność składa się pewna suma nawyków i zabiegów, które przedstawia i omawia ta książka. Nie są one czymś „wrodzonym”. Przez 45 lat pracowałem jako konsultant z dziesiątkami menedżerów najrozmaitszych organizacji, dużych i małych, w biznesie, w agendach rządowych, związkach zawodowych, szpitalach, uniwersytetach, służbach komunalnych, z menedżerami amerykańskimi, europejskimi, latynoamerykańskimi, japońskimi, i nigdy nie natknąłem się na choćby jednego menedżera „z natury”, który by się po prostu skutecznym urodził. Wszyscy ci skuteczni musieli się efektywności nauczyć. I musieli ją praktykować tak długo, aż stała się ich drugą naturą. Ale też wszyscy, którzy pracowali nad tym, by stać się skutecznymi szefami, odnieśli w tym względzie sukcesy. Efektywności można się nauczyć, a co więcej – uczyć się jej trzeba.
Peter F. Drucker
O autorze
Peter Ferdinand Drucker był ekspertem do spraw zarządzania, a także wykładowcą akademickim. Urodził się 19 listopada 1909 roku w Wiedniu, zmarł natomiast 11 listopada 2005 roku w Claremont. Zajmował się badaniem procesów organizacji oraz zarządzania w korporacjach, a także rozmaitych organizacjach non-profit. Zgodnie z jego filozofią życiową, aby biznes miał w ogóle znaczenie, należy dążyć do zaspokajania potrzeb klienta.