Dlaczego większość małych firm upada i jak temu zaradzić? To pytanie pada w książce Michaela Gerbera "Mit przedsiębiorczości". Jeżeli planujesz założyć jednoosobową działalność gospodarczą lub stworzyć małe rodzinne przedsiębiorstwo, najpierw przeczytaj tę książkę, a być może unikniesz błędów, które przyczynią się do bankructwa Twojej firmy.
Książka "Mit przedsiębiorczości" rozprawia się z powszechnym przekonaniem, że specjalista ceniony jako pracownik w danej gałęzi gospodarki będzie również dobrym menedżerem przedsiębiorstwa z tej branży. Autor przekonuje, że ekspercka wiedza właściciela firmy nie musi wcale działać na jej korzyść. Opisując kolejne etapy rozwoju biznesu, Gerber docieka, dlaczego tylko nielicznym udaje się zaprowadzić własną firmę na sam szczyt. Pokazuje, jakie mechanizmy sprawiają, że większość małych biznesów to firmy efemerydy, zbudowane bez solidnych podstaw i źle zarządzane.
O autorze
Michael E. Gerber to twórca i dyrektor kalifornijskiego przedsiębiorstwa E-Myth Worldwide, które zdobyło już kilkadziesiąt tysięcy klientów. Prowadzi warsztaty i seminaria z zakresu przedsiębiorczości. Uczy na nich przyszłych drobnych biznesmenów budowania firmy, która okaże się solidnym graczem na rynku przedsiębiorstw. Gerber jest również twórcą serii książek E-Myth, poświęconej budowie i prowadzeniu biznesu. "Mit przedsiębiorczości" to nowa edycja książki, która po raz pierwszy została opublikowana w Polsce na początku lat dwutysięcznych.