Globalizacja sprawiła, że multikulturowość jest dzisiaj codziennością zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Można to ujrzeć szczególnie we wszelkiego rodzaju komunikacji biznesowej, gdzie nie tylko język jest dziś koniecznością - ważne też, aby znać obyczaje i tradycje szerokiej gamy kultur. Z myślą o zapewnieniu tej wiedzy powstała książka "Komunikacja międzykulturowa w biznesie".
"Komunikacja międzykulturowa w biznesie" jest swoistą odpowiedzią na zapotrzebowanie polskiego rynku biznesowego, gdzie komunikacja międzykulturowa jest coraz ważniejszym elementem wielu procesów. Niestety, nie zawsze przebiega ona z łatwością, ale nic w tym dziwnego - choć podobni, znacząco różnimy się pod różnymi względami. Bardzo łatwo o nieporozumienia, które mogą być przyczyną niepowodzeń biznesowych. Jak tego uniknąć?
Właśnie na to odpowiada ta publikacja. Łączy w sobie omówienie wielu kultur, z którymi najczęściej spotykamy się na rynkach biznesowych, jak i samego sposobu prowadzenia konwersacji w międzykulturowym świecie. W ten sposób czytelnik może zrozumieć, że niektóre gesty i zwyczaje są w stanie tworzyć ostre bariery kulturowe. Książka ta pozwala je zrozumieć, a przez to pokonać, rozszerzając tym samym możliwości komunikacyjne w biznesie.
O autorach
Autorami książki są Grażyna Rosa, Izabela Ostrowska, Leszek Gracz oraz Kamila Słupińska, którzy wspólnymi i osobnymi siłami stworzyli również takie pozycje jak "Marketing usług logistycznych" oraz "Marketing przyszłości".