PRZETŁUMACZONA NA 9 JĘZYKÓW
WYKORZYSTYWANA W PONAD 30 UNIWERSYTETACH
Prognozowanie jako jeden z najważniejszych elementów życia współczesnego społeczeństwa
Wiele rzeczy na świecie da się przewidzieć, choć oczywiście nie ze stuprocentową skutecznością. Z takiego założenia wychodzi Eric Siegel, autor pozycji “Prognozuj, kto kliknie, kupi, skłamie lub umrze”. Żyjemy w świecie, którym rządzą takie potęgi, jak Google, Facebook, IBM, Netflix czy Uber. Każda z nich, na podstawie odpowiednich algorytmów, jest w stanie ustalić, jaki przekaz powinna przesłać do konkretnych użytkowników.
To właśnie dzięki prognostyce analitycznej do osób często kupujących w księgarniach internetowych wysyłane są reklamy o nowościach wydawniczych, a do tych, którzy regularnie zapełniają wirtualne koszyki nowymi ubraniami, docierają wieści o aktualnych przecenach w odzieżowych sieciówkach. Dzięki takim działaniom ludzie, których naprawdę to interesuje, otrzymują kompletny przekaz reklamowy, a pozostali mogą się cieszyć spokojem na swoich pocztach czy kontach społecznościowych. W taki sposób najłatwiej jest zresztą stworzyć silną więź z klientem, który zaczyna poważniej traktować daną markę.
Eric Siegel, autor “Prognozuj, kto kliknie, kupi, skłamie lub umrze” to specjalista w dziedzinie prognostyki analitycznej, to założyciel “Predictive Analytics Word”. Pełni także funkcję redaktora naczelnego “Predictive Analytics Times”. Przez pewien czas był też profesorem Columbia University.
***
Dr Eric Siegel jest założycielem Predictive Analytics Word i redaktorem naczelnym „Predictive Analytics Times”. Były profesor Columbia University jest obecnie znanym mówcą, nauczycielem i liderem w branży.
***
„Odpowiednik Freakonomii w obszarze dużych zbiorów danych”.
- Stein Kretsinger, założyciel i dyrektor Advertising.com
„Ekscytująca i wciągająca – czyta się ją jak thriller! Analiza prognostyczna ma swoje korzenie w codziennych ludzkich zachowaniach i jeśli jest stosowana właściwie, wpływa na ich działania. Przy pomocy przykładów Siegel opisuje zarówno szanse, jak i zagrożenia, jakie ta metodologia stwarza dla współczesnego świata”.
- Marianna Dizik, statystyk, Google
„Książka Erica Siegela odnosi sukces tam, gdzie inne poniosły porażkę – objaśnia zawiłości wielkich zbiorów danych i daje przykłady z życia, jak organizacje wykorzystują potencjał analizy prognostycznej do wprowadzania wymiernych zmian”.
- John Francis, starszy analityk danych, Nike
Podając fascynujące przykłady, Siegel pokazuje, jak firmy zarabiają pieniądze, prognozując, co zrobią klienci. Gdy zaczniesz czytać tę książkę, nie będziesz w stanie odłożyć jej na półkę”.
- Artur Middleton Hughes, wiceprezes, Database Marketing Institute, autor Strategic Database Marketing
„Szczegółowy opis jak możemy przeciwdziałać nieprzewidywalności świata. Eric jasno wyjaśnia, dlaczego niektóre decyzje są bardziej zyskowne od innych – i ja się z nim zgadzam”.
- Dennis R. Mortensen, prezes Visual Revenue, były dyrektor ds. analiz danych w Yahoo!