"Sprzedaż bez sprzedawania" Pawła Fortuny to książka, którą powinni zainteresować się wszyscy sprzedawcy, którym zależy na zwiększeniu swojej efektywności. Autor w błyskotliwy sposób dowodzi, że kiedy chcemy sprzedać coś potencjalnemu klientowi, to nie możemy zachowywać się jak sprzedawcy.
Proponowane w ostatnich latach powszechnie techniki sprzedawania nie mają nic wspólnego z wiedzą naukową, dlatego najczęściej pięknie prezentują się jako wiedza teoretyczna na papierze i nie przekładają się na lepsze wyniki sprzedaży. Autor tej książki dowodzi, że komunikacja z klientem wcale nie musi, a nawet nie powinna opierać się na manipulacji, ponieważ coraz więcej osób jest w stanie przejrzeć tego rodzaju metody. Świadoma i etyczna sprzedaż opiera się na tym, aby razem z klientem szukać najlepszych rozwiązań i prowadzi do tego, że koniec końców obie strony są zadowolone z transakcji. Nawet w świecie handlu okazuje się, że uczciwość i gra w otwarte karty popłacają, a ukryte intencje prędzej czy później wychodzą na jaw.
O autorze
Paweł Fortuna jest polskim psychologiem, coachem i trenerem biznesu oraz trzykrotnym laureatem Nagrody Teofrasta za najlepszą popularnonaukową książkę psychologiczną. Do najsłynniejszych książek jego autorstwa należą "Pozytywna psychologia porażki. Jak z cytryn zrobić lemoniadę", "Perswazja w pracy trenera, czyli jak kształtować postawy uczestników szkolenia" oraz "Obrona przed wpływem telewizji".