Prowadzenie wywiadu diagnostycznego nie należy do łatwych zadań. Warto dobrze się do niego przygotować i poprawić swoje umiejętności, sięgając po książkę "Wywiad diagnostyczny z dziećmi i młodzieżą. Rozpoznanie zgodne z DSM-5". To sprawdzony podręcznik, który doceniły tysiące studentów oraz klinicystów.
Podręcznik wprowadza teorię związaną z prowadzeniem diagnozy u dzieci u młodzieży i dodaje do niej dużą liczbę trafnych porad przydatnych w praktyce klinicznej. Znajduje się tutaj wiele informacji na temat różnorodnych problemów psychicznych i behawioralnych. Treść została dopasowana do klasyfikacji DSM-5 oraz ICD-10-CM.
Autorzy koncentrują się jednak nie tylko na przekazaniu wszelkich materiałów związanych z prawidłowym rozpoznaniem jednostek chorobowych. Podkreślają również wagę nawiązywania z dziećmi i rodzicami relacji opartych na zaufaniu i profesjonalizmie. To właśnie dzięki niej można szybciej i dokładniej wydobyć informacje niezbędne do postawienia odpowiedniej diagnozy. W książce przedstawiono także strategie wykorzystywane podczas komunikowania się z małymi pacjentami mogące obejmować posługiwanie się zabawkami, lalkami czy rysunkami.
Podręcznik zawiera:
- podstawy związane z rozwojem dziecka,
- przeprowadzanie wywiadu diagnostycznego z dziećmi i młodzieżą,
- sposób ustrukturyzowania wywiadu z małym pacjentem,
- różne typy wywiadu stosowanego w pracy z dziećmi i młodzieżą,
- rozpoznania klasyfikacji DSM-5 dotyczące młodych pacjentów,
- przeprowadzanie wywiadu z dzieckiem i rodzicem
O autorach
James Morrison jest profesorem psychiatrii Uniwersytetu w Portland. Wydał kilka podręczników poświęconych diagnozie psychiatrycznej oraz klasyfikacjom DSM, które zdobyły wśród czytelników uznanie.
Kathryn Flegel jest profesorem psychiatrii dzieci i młodzieży w Portland. Zajmuje się zarówno dziećmi, jak i dorosłymi oraz całymi rodzinami. Należy do Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.